środa, 24 marca 2021

RECENZJA „Siostra gwiazd” Marah Woolf

RECENZJA „Siostra gwiazd” Marah Woolf

O książce:
Data wydania: 24 marca 2021
Liczba stron: 480
Cykl: Trzy czarownice
Tom: 1
Kategoria: literatura młodzieżowa
Wydawnictwo: Jaguar

Opis książki:
Moce, żywioły, demony i krucha dziewczyna. Opowieść o sile miłości.

We Francji, w magicznym lesie, znajduje się przejście, przez które demony mogą przenikać do świata ludzi. Nad tym, żeby tak się nie stało, czuwa Loża i jej Wielki Mistrz, magowie od pokoleń, spadkobiercy króla Artura, który zawarł przed wiekami pakt z demonami, aby uratować ludzi.

Trzy siostry, czarownice, decyzją Wielkiego Mistrza zostają wysłane na Wyspy Brytyjskie do zaprzyjaźnionej Kongregacji, gdy najmłodsza z nich zostaje ukąszona przez sylfidę. Dziewczynę uratować mogą jedynie uzdrowiciele z wysp.
Gdy po dwóch latach Vianne w końcu odzyskuje zdrowie, siostry wracają do Francji w towarzystwie tajemniczego Asha. Mają dowiedzieć się, czy nowy Wielki Mistrz Loży, Ezra, wielka miłość Vianne, nie przeszedł na stronę demonów. Nie wiedzą, że Ash ma jeszcze dodatkowe zadanie…
Tak rozpoczyna się ta historia, opowieść o Vianne, która musi wydorośleć. W tle politycznych machinacji Asha i Ezry pojawia się miłość, tak skomplikowana jak świat, w którym się rodzi.
Tymczasem Kongregacja czarodziejów dobija z królem demonów własnego targu, w czym niebagatelną rolę pełni Vianne.
Kiedy król demonów chce zaprezentować swoją siłę, młoda czarownica demonstruje własną moc… Czy jej niesamowite umiejętności wystarczą, by powstrzymać króla demonów?

Oto potężne czary, w których odprawianiu pierwsze skrzypce grają dziewczyny i idea siostrzeństwa. Odnajdziecie tu to co najważniejsze w powieściach fantasy. Poszukiwanie siebie, walkę dobra ze złem, połączenie świata magicznego z rzeczywistym. Odkryjecie znakomicie nakreślone wątki z obszaru polityki i dyplomacji, które przedstawione zostały jak w najlepszym thrillerze. Wartka akcja, w której każdy odnajdzie swoje ulubione elementy to siła Siostry gwiazd. Są tu moce, żywioły, demony i krucha dziewczyna. Poznajcie opowieść o sile czarów i miłości.

Moja opinia:
Wydawnictwo Jaguar znowu zaciekawiło mnie przepiękną okładką. Muszę przyznać, że okładki z tego wydawnictwa naprawdę ą jednymi z najładniejszych i coraz częściej zdobią moje półki.

„Siostra gwiazd” to pierwszy tom serii "Trzy czarownice" i muszę przyznać, że ten cykl zapowiada się rewelacyjnie. Nie czytałam zbyt wielu książek w podobnym klimacie, a, jak wiecie (lub nie), staram się coraz częściej sięgać po fantastykę, gdyż bardzo mnie zainteresował ten gatunek. Znacznie różni się od innych, i nie wiem, czemu do tej pory go omijałam.

Siostra Gwiazd to powie
ść, w której występują demony, moce, żywioły i... trzy siostry o magicznych zdolnościach. Akcja rozgrywa się na Wyspach Brytyjskich i Francji, wszystko toczy się dynamicznie, a ja z łatwością wciągnęłam się w wir wydarzeń.

Główną bohaterkę łatwo polubić, zrozumieć jej motywy postępowania, decyzje. Podoba mi się, że widać zmiany jakie w niej zachodziły i, że jest postacią, która umie walczyć o swoje idee. Podoba mi się również oddanie jej sióstr, które w pewien sposób przedkładają swoje dobro nad jej, aby pomóc w chorobie, w walce z chorobą, która nieoczekiwanie zaatakowała bohaterkę.

Autorka zręcznie wprowadza nas w świat, który opisuje tak dokładnie, że można się wczuć w klimat tej historii, oraz miejsc, w których się znajdujemy. Ogólnie klimat i styl autorki kojarzą mi się z baśniami z wyższej półki. Z takimi historiami, do których lubiłam wracać, bo sprawiały mi niebywałą przyjemność, a ta historia jest właśnie jedną z nich.

Fabuła nie jest jedną z tych, podczas których czytania się nudzimy, o nie. Obok tej książki nie można przejść obojętnie, bo całość jest naprawdę wymagająca. Autorka wymaga od czytelnika skupienia i pełnego zaangażowania w historię. Uwielbiam takie książki, bo niestety, ale jestem osobą, która podczas czytania bardzo łatwo się rozprasza, na co nie mam wpływu, bo zewsząd dochodzą do mnie jakieś dźwięki, co naprawdę nie sprzyja czytaniu w skupieniu. A w przypadku tej książki szło mi naprawdę nieźle, co samo w sobie świadczy o tym, że była wciągająca i sprawiła, że wsiąknęłam w ten świat.

Z pewnością sięgnę po kolejne tomy, gdyż ten szczerze przypadł mi do gustu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne posty