wtorek, 20 sierpnia 2019

POZNAJ AUTORKĘ - Dominika Smoleń


AKCJA – POZNAJ AUTORKĘ

Imię i nazwisko: Dominika Smoleń

1. Jaka jest Twoja ulubiona książka/książki (maksymalnie trzy)?
Jest ich wiele, ale wymienię po prostu serię o Anicie Blake!

2. A ulubiona piosenka?
Właściwie to nie mam, słucham cały czas bardzo różnych rzeczy – często jakichś nowości.

3. Jakie jest Twoje najpiękniejsze wspomnienie?
Jest ich kilka – chociażby to, jak w końcu dotarła do mnie moja pierwsza książka, albo jak zaczęłam spotykać się ze swoim chłopakiem. Zarówno książki, jak i mój ukochany powodują u mnie masę pięknych wspomnień!

4. Kim jest osoba, która najbardziej Cię inspiruje?
Moi najbliżsi najbardziej mnie inspirują – szczególnie tym, że mnie wspierają. Babcie znają moje książki od deski do deski, a dziadek jeździ na spotkania autorskie nawet kilkadziesiąt kilometrów od swojego miejsca zamieszkania. Ich miłość do mnie jest bardzo inspirująca!

5. Jak zaczęła się Twoja przygoda z książkami, zarówno czytaniem, jak i pisaniem?
Kiedy byłam dzieckiem – już wtedy nałogowo czytałam. W pierwszej klasie podstawówki, kiedy ledwo nauczyłam się pisać, zaczęłam tworzyć wiersze. Pierwszą książkę napisałam natomiast, kiedy miałam piętnaście lat.

6. Czy wydarzenia, które wydarzyły się w Twoim życiu wpływają na to o czym piszesz?
Pewnie – chociażby to, że choruję na cukrzycę: a napisałam książkę, w której też jest ten wątek („Bieg do gwiazd”). Oczywiście nie jest to reguła, ale czasem lubię pisać o tym, co znam. Innym razem – wolę się oddać fantazji.

7. Gdybyś mogła zamieszkać w dowolnym miejscu na Ziemi – gdzie by to było?
Chyba Hiszpania, albo Holandia – piękne miejsca, cudowne widoki i niesamowici ludzie!

8. Gdybyś miała milion złotych, co byś z nim zrobiła?
Kupiłabym sobie dom, rasowego psa, a później założyłabym wydawnictwo książkowe – chociaż nie wiem, czy by mi na wszystko starczyło!

9. Skoro życie jest takie krótkie, dlaczego nie robimy tylu rzeczy, które lubimy?
Nie wiem! Chyba ze strachu… Ale w końcu trzeba się przełamywać!

10. Co robisz, gdy nikt nie patrzy? (To pytanie ma charakter typowo humorystyczny😊)
Śpię. Nie umiałabym zasnąć, gdyby ktoś się we mnie wpatrywał!

Bardzo dziękuję za możliwość „przepytania” Cię. Mam nadzieję, że pytania nie były problemowe. 
Życzę wszystkiego dobrego!



1 komentarz:

Popularne posty