czwartek, 2 stycznia 2020

RECENZJA „W świecie łowców” Ewa Olchowa




RECENZJA „W świecie łowców” Ewa Olchowa

O książce:
Premiera: 8 listopada 2019
Kategoria: fantastyka
Cykl: Zrodzona
Tom: 2
Wydawnictwo: Ewa Olchowa wydawnictwo jednoosobowe

Opis książki:
Stało się. Ziściły się Twoje najgorsze obawy.
Wchłonął Cię świat Łowców, a wraz z nim nadszedł czas próby.Walczysz o przetrwanie i odkrywasz brutalną prawdę o ich kręgu, w którym nie ma litości dla nikogo – nawet dla swoich.Co wyniknie ze spotkania z Łowcami?Czego dowiesz się o nich i o samej sobie?Jakiego wyboru dokonasz?Miłość czy życie…


Moja opinia:
„W świecie łowców” jest bezpośrednią kontynuacją powieśąci „Wychodząc z ukrycia”, która bardzo mi się spodobała. Byłam oczarowana stylem pisania autorki, jej pomysłowością, wykreowanym światem, bohaterami, po prostu wszystkim.
Zdecydowanie był to jeden z najlepszych debiutów minionego roku. Wiedziałam, że sięgnę po kolejne tomy tej serii i niecierpliwie czekałam na pojawienie się kontynuacji. Na szczęście autorka nie kazała zbyt długo czekać czytelnikom i oddała w nasze ręce kolejny tom tego cyklu. Urzekła mnie okładka, która jest jeszcze lepsze od poprzedniej, chociaż bałam się, że to niemożliwe!

Ciekawiło mnie, jak autorka dalej poprowadzi fabułę. Poprzedni tom był tak dobry, że trudno mu dorównać. Na szczęście, Ewa Olchowa miała pomysł na swoją powieść i widać, że skutecznie go realizuje. Między tomami nie ma drastycznych przeskoków, czuć ten sam klimat, styl, lekkość. I przede wszystkim, oba tomy są tak samo fascynujące oraz wciągające.

Łowcy i Luminanci ponownie zapraszają nas do swojego świata, aby odkryć jeszcze więcej kart i tajemnic. Zdecydowanie bardziej czekałam na dalsze wzmianki o drugiej z raz, gdyż pałają się oni magią, a to jest coś, co uwielbiam w fantastyce. W dodatku tutaj nie jest to przerysowane, wszystko jest z dobrym smakiem i w dobrym stylu.

Sytuacja między Luminantami i Łowcami wciąż jest niebezpieczna. A losy Rose zmieniły się i obecnie dziewczyna jest na Syberii, gdyż została porwana. Nie wie już, komu może ufać, a komu nie, gdyż zdradziła ją bliska osoba. Walka o przetranie stanopwi teraz dla niej priorytet, a informacje o jej pochodzeniu stają się coraz ciekawsze.

Czy Rose dowie się prawdy?
Czy uda jej się uwolnić?
Jak potoczą się losy Łowów i Iluminantów?

W tym tomie poznajemy wiele nowych postaci, co bardzo mi się podobało. Kreacja nowych bohaterów wiele wnosi do fabuły i znacząco ją uatrakcyjna. Akcja ani na moment nie zwalnia, a książkę, zarówno jak i poprzedni tom, czyta się bardzo lekko i przyjemnie. Naprawdę łatwo się wciągnąć i nie trzeba być fanem fantastyki, aby poczuć klimat tej powieści. Wszystko jest przedstawione w obrazowy i dosadny sposób, dlatego książka spodoba się zarówno fanom fantastyki, jak i osobom, które w tych klimatach są laikami.

Najbardziej w tym tomie podoba mi się rozszerzenie perspektywy, widzimy więcej, poznajemy więcej i otrzymujemy więcej. Wszystko jest bardziej rozbudowane, a autorka pokusiła się o jeszcze ciekawsze dialogi niż w pierwszym tomie. Niemniej, nie umiem wybrać, który z tomów jest moim ulubionym i nie wiem, czy to dobrze, czy źle. Aczkolwie uważam, że cała seria jest genialna i już nie mogę doczekać się kolejnego tomu.

Gorąco polecam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne posty