niedziela, 5 kwietnia 2020

RECENZJA „Skandal” Katarzyna Nowakowska




RECENZJA „Skandal” Katarzyna Nowakowska

O książce:
Data wydania: 15 kwietnia 2019
Liczba stron: 282
Kategoria: romans
Wydawnictwo: Burda Książki

Opis książki:
ONA przyzwyczaiła się do spełniania oczekiwań innych. ON zawsze dostaje, to czego chce.

ONA jest żywiołową, lubianą przez wszystkich córeczką tatusia milionera, która – gdy światła gasną – zamienia się w prawdziwą femme fatale.
ON jest wycofanym, gburowatym i nudnym angielskim arystokratą.
Na pierwszy rzut oka różni ich wszystko. Łączy? Niewytłumaczalne napięcie i… tajemnice. Ale czy wypada, żeby Julia uwiodła najważniejszego klienta swojego ojca?
Skandal wisi w powietrzu…




Moja opinia:
„Skandal” to pierwsza powieść, którą Kasia napisała pod swoim nazwiskiem. Niebywale mnie tym zaskoczyła, oczywiście pozytywnie.

Zacznę od okładki, która jest bardzo zmysłowa i tajemnicza. Od początku przyciągnęła mój wzrok, gdyż czułam, że za nią bardzo dużo się kryje. Kobieta w kapeluszu, na którym widnieje informacja od autorki, głosząca, że jest to najlepsza powieść, jaką napisała.

Główną bohaterką w tej powieści jest Julia, zwyczajna kobieta, która jest introwertyczką. Nie daje się poznać nikomu, wszystko skrywa w sobie. Przez swoje zdystansowanie wobec innych osób, czuje się bardzo samotna.
W swoim domu również nie czuje się dobry, ojciec jest pracoholikiem, a siostra jest osobą, której zachowanie pozostawia wiele do życzenia.
Julia oddaje się pracy, która sprawia jej przyjemność. Wszystko się zmienia, gdy młoda kobieta dostaje nowego klienta, który ma bardzo nietypowe wymagania…

Historia przedstawiona w najnowszej powieści Katarzyny Nowakowskiej, jest zupełnie inna od tego, co poznaliśmy u K.N. Haner. Ta powieść jest bardziej realistyczna, nie ma w niej tylu zwrotów akcji, szaleństwa, mafii, strachu, grozy. Jest za to wiele innych elementów, które przyciągają uwagę czytelnika, a sama autorka udowadnia, że potrafi złamać dobrze znany sobie schemat i stworzyć coś zupełnie innego.

Jestem naprawdę zaskoczona, bo spodziewałam się czegoś w stylu Haner, a widoczni dostałam coś w stylu Nowakowskiej. To są zupełnie dwa inne style, co naprawdę mi się podoba. Mogę poznać jedną autorkę z zupełnie różnych perspektyw, bardzo odmiennych, które mają niewiele wspólnych mianowników.

Julia jest zdecydowanie moją ulubioną bohaterką, wśród bohaterek z powieści Kasi. Czekałam na taką kobietę, która pokaże mi się z takiej silniejszej strony. Doczekałam się. Polubiłam tę postać i z przyjemnością śledziłam jej losy.

„Skandal” to jedna z lepszych powieści tej autorki, która porusza inne kwestie, niż jej poprzednie książki. W tej książce znajdziecie dużo zmysłowości, spokoju, a jednocześnie akcji. Ta książka jest idealnie skonstruowana, wszystko jest spójne, logiczne i przede wszystkim, wyważone. Nie ma tu drastycznych przeskoków między emocjami, chociaż raz autorka nie chciała doprowadzić czytelnika do palpitacji serca, bądź zawału.

Książka bardzo mi się podobała i z pewnością chętniej będę sięgała po Nowakowską, niż Haner. Bardziej odpowiada mi ta zmysłowa strona autorki, niż ta niebezpieczna.

Czekam na kontynuację tej serii, która podobno ma być trylogią.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne posty