piątek, 26 lutego 2021

RECENZJA „Moc amuletu” Bianca Iosivoni, Laura Kneidl


RECENZJA „Moc amuletu” Bianca Iosivoni, Laura Kneidl

O książce:
Data wydania: 10  lutego 2021
Liczba stron: 384
Cykl: Midnight chronicles
Tom: 1
Kategoria: fantastyka
Wydawnictwo: Jaguar

Opis książki:
449 zbiegłych dusz. 449 dni, żeby posłać je z powrotem do krainy umarłych. Łowczyni duchów Roxy wie, że to misja praktycznie niewykonalna. Jej dni zdają się więc policzone. Dlatego nie jest jej na rękę, że musi mieć na oku tajemniczego Shawa, który był opętany i od tamtej pory nic nie pamięta. Szczególnie że z każdą chwilą, którą ze sobą spędzają, iskrzy między nimi coraz wyraźniej. A przez to Roxy może stracić nie tylko serce, lecz także życie…

Moja opinia:
Dwie autorki, które uwielbiam, w duecie!

Główna bohaterka, mimo iż jest młodziutka, to jest dobrze rozbudowaną postacią. Zazwyczaj młode kobiety są przedstawiane w okrojony sposób, zwłaszcza w powieściach kierowanych do młodzieży. W tym przypadku było inaczej, bowiem bohaterka ma dobrze rozbudowane podłoże psychiczne i jest postacią wiarygodną. Chociaż jej decyzje nie zawsze były zgodne z tym, co czułam, to mimo wszystko jestem ciekawa jej dalszego rozwoju.

Motywem tej książki jest to, ze mamy bohaterkę, Roxy, która ma powierzone zadanie i musi je wykonać. W przeciwnym razie czekają ją poważne konsekwencje. Brat bliźniak dziewczyny zaginął już kilka lat temu, mimo że upłynęło tyle czasu i ludzie uznali go za zmarłego, to ona wie, ona czuje, że on żyje i wierzy, że go spotka.

Shaw spotyka ją na swojej drodze dzięki temu, że dziewczyna ratuje mu życie. Razem będą zmierzać poprzez fantastyczny świat magii, w którym poznają wiele istot spoza świata ludzi.

Widać, że autorki wiedziały, co chcą przedstawić czytelnikowi, gdyż fabuła jest spójna, akcja toczy się dynamicznie, a w książce nie ma zapychaczy. Ponadto, dla czytelnika, który dopiero zaczyna swoją przygodę z literaturą fantastyczną autorki są wyrozumiałe, zgrabnie wprowadzają w temat, w relacje łączce bohaterów, w zadania danych ras, w ich specyfikacje i wszystko inne, co obce fanom fantastyki.

 Ta powieść jest przemyślana, co naprawdę widać podczas lektury. Autorki prowadzą tę historię w równym tempie, całość utrzymana jest w jednakowym stylu, a logika postaci jest naprawdę dobrze dopracowana. Nie są to bohaterowie sprzeczni, mamy dobry zarys postaci i możemy je w dużym stopniu poznać, dzięki konkretnym opisom.

 Bardzo cieszy mnie, że to dopiero pierwszy tom, ponieważ uważam, że warto poznać dalsze losy bohaterów.

Powieść jest napisana naprawdę dobrze, uważam, że autorki stworzyły coś wartego uwagi. Coś zaskakującego, znanego a jednak nowego.

Finał bardzo zaskakuje, dlatego czekam na dalsze części tego cyklu.

Polecam ze względu na wielowątkowość i fabułę, która naprawdę przekonała mnie do siebie. Nie jestem fanką książek typu fantasy, ale ta bardzo mnie do siebie przekonała.

Jestem bardzo pozytywnie zaskoczona tą książką, której zakończenie po prostu mnie zszokowało. Zupełnie się tego nie spodziewałam, nie przewidziałam takiego obrotu spraw. Ta książka to opowieść o ludziach, oraz innych istotach, które mają swoje uczucia, pragnienia i marzenia, z których nie wszystkie mogą się spełnić. To opowieść o magii, stracie, miłości, przyjaźni. To opowieść o szukaniu siebie, swojego miejsca wśród innych.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne posty