wtorek, 12 października 2021

KARTOTEKA - K. M. DYGA

 

Imię i nazwisko / Pseudonim: K.M. Dyga

Informacja o autorze: 
Od urodzenia mieszka w Gliwicach. Absolwentka Politechniki Śląskiej na kierunku Inżynierii Środowiska. Prywatnie żona jednego męża, mama jednej córki i dwóch psów. Pasjonatka kultury azjatyckiej, głównie japońskiej. Chociaż pisze romanse, sama woli czytać literaturę fantasy. Niebawem ukaże się pierwszy tom jej debiutanckiej trylogii „Zatraceni w sobie”.

1. Co najbardziej lubisz/doceniasz w życiu?
Doceniam te rzadkie momenty, kiedy nikt nic ode mnie nie chce, a ja mogę w spokoju zamknąć się w łazience z pełną wanną wody i nie wychodzić, póki nie przeczytam połowy książki.

2. Ile książek masz na swoich półkach?
Ojej, całkiem sporo. Co zapewne zdziwi, nie ma tam ani jednego romansu, sama fantastyka. Ostatnio przerzuciłam się na Legimi, a puste miejsca na półkach zapełniają się szybko książeczkami dla dzieci.

3. Możesz zmienić świat, co robisz?
Anihiluję Covida i wszystkie inne choróbska, które uprzykrzają ludziom życie. A kysz!

4. Jakie masz talenty?
Mąż powiedziałby zapewne, że do marudzenia – dobrze, że to nie jego pytamy. Podobno całkiem nieźle gotuję i piekę. O pisaniu nie wspomnę, bo to zweryfikuje czas i czytelnicy.

 5. Skąd bierzesz pomysły na imiona dla bohaterów?
Przeważnie z sufitu albo choinki, którą mam za oknem. Tylko imię głównej bohaterki „Zatraconych w sobie” googlowałam dosyć długo. Chciałam nadać jej takie, które będzie unikatowe i niekoniecznie ładne, ale z fajną formą skrótową – tak została Idalią (Ida).

6. Jak wygląda Twój pokój (dowolny bądź ulubiony)?
Mamy w domu antresolę – taką przestrzeń wydzieloną nad salonem, coś jak balkonik wewnątrz. Idealna, żeby postawić tam fotel, stolik i niską biblioteczkę. Póki co stanowi odpowiednik graciarni, więc cały czas myślę o radykalnej redukcji niepotrzebnych rzeczy… 

7. Co najbardziej lubisz robić w czasie wolnym? (Poza czytaniem i pisaniem).
Nie będę oryginalna: spać! Poza tym oglądać k-dramy.

8. Co najbardziej lubisz jeść?
Rolada z bitą śmietaną i truskawkami. E, wróć! Ludzie będą to czytać, a ja jestem na diecie! Sałatka z kurczakiem – brzmi lepiej?

9. Jaki jest najważniejszy dzień w Twoim życiu, dlaczego uważasz, że to właśnie ten?
Urodziny córki. Dzień, w którym całe życie odwróciło się do góry nogami i od tej pory wiruje dookoła niej. Nie zamieniłabym go na żaden inny. 

10. Gdybyś miała jedno życzenie, to poprosiłabyś o?
Koniecznie, żeby podstawą zdrowej diety każdego dorosłego człowieka była czekolada!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne posty