wtorek, 14 sierpnia 2018

#RECENZJA "Miłość szeptem mówiona" Monika Joanna Cieluch - strona autorska O autorce: Rodowita grudziądzanka. Matka, żona i przyjaciółka, w wolnej chwili oddająca się lekturze, jak i tworzeniu własnych historii. Debiutowała na łamach portalu Wattpad w roku 2014. W swoich książkach stawia na emocje i realność bohaterów. Zakochana w piórze N. Sparksa. " Miłość szeptem mówiona" to jej debiutancka powieść powstała przy współpracy z Wydawnictwem Novae Res. O książce: Data wydania: 22 czerwca 2018 Liczba stron: 421 Kategoria: literatura obyczajowa, romans Wydawnictwo: Wydawnictwo Novae Res Opis książki: "Historia przyjaźni ubranej we wszystkie odcienie miłości. Margaret Megan Murphy to młoda, zbuntowana Brytyjka, która nie lubi przyznawać się do swoich polskich korzeni. Pewnego dnia jednak, za sprawą ultimatum postawionego jej przez egocentryczną i upartą babkę, będzie musiała zmierzyć się z kwestią swojego pochodzenia. Pomóc ma jej w tym wyprawa do kraju przodków, gdzie dziewczynę czeka trudna szkoła przystosowania się do prawdziwego, pozbawionego luksusów życia... Czy niepokorna Margaret poradzi sobie w nowej, zupełnie obcej rzeczywistości? Czy wieś, której nazwy nie jest w stanie nawet wymówić, może stać się jej drugim domem? I czy długo skrywana tajemnica rodu Murphych wyjdzie w końcu na jaw? " Przyznam szczerze, że długo czytałam tę powieść, odkładałam ją, bo nie mogłam się przekonać do głównej bohaterki, którą poznajemy jako irytującą młodą kobietę. Margaret jest złośliwa, leniwa, nie szanuje niczego ani nikogo. Po prostu wszystko w życiu przyszło jej zbyt łatwo, a wychowana przez babcię została nieco rozpieszczona. Jednak stopniowo zatracałam się w tej historii, malowniczych opisach Strzyżewic. Margaret, znana też jako Gosia, stopniowo się zmieniała, co bardzo mi się podobało. Mogłam zrozumieć jej motywy postępowania, niechęć do danych osób. Dziewczyna jest zdeterminowaną kobietą, która nie boi się przezwyciężać własnych słabości. Miłość szeptem mówiona to powieść o perypetiach młodych ludzi, którzy mierzą się z własnymi problemami, mają swoje marzenia, które pragną realizować. Przeniesiona z luksusu do ubogiej wsi Margaret musi stawić czoła demonom z przeszłości i rozwiązać tajemnice, które zmienią wiele w jej życiu. Młoda kobieta ma szansę poznać zupełnie inne życie od tego, które prowadziła dotychczas. Jednak nie wszystko układa się zgodnie z jej planem... Jestem pełna podziwu dla stylu pisania autorki, tę powieść naprawdę przyjemnie się czyta. Autorka operuje takim słownictwem, które sprawia, że ta literatura staje się piękna. Zauroczyłam się historią Gosi, po czasie ją polubiłam. Monika Joanna Cieluch niesamowicie oddała emocje w swojej książce, która momentami jest powieścią komediową, czasem dramatem, ale przede wszystkim splotem uczuć ukazanym w romansie. Postacie są intrygujące, każda o zupełnie odmiennym charakterze. Wielowątkowość i wspomnienia z przeszłości czynią tę historię jeszcze ciekawszą. Polecam Wam tę książkę i mam nadzieję, że autorka nie poprzestanie na jednej powieści. Za możliwość poznania tej historii dziękuję Wydawnictwo Novae Res oraz Monika Joanna Cieluch - strona autorska ♥

1 komentarz:

  1. Och ta Margaret😜 ja też za nią nie przepadałam w początkowych rozdziałach😉
    Dziękuję za recenzję❤

    OdpowiedzUsuń

Popularne posty