poniedziałek, 22 marca 2021

RECENZJA „Someone to stay” Laura Kneidl

RECENZJA „Someone to stay” Laura Kneidl

O książce:
Data wydania: 17 marca 2021
Liczba stron: 392
Cykl: Someone
Tom: 3
Kategoria: literatura młodzieżowa
Wydawnictwo: Jaguar 

Opis książki:
Aliza Malik studiuje prawo na MFC, studia jednak niespecjalnie ją interesują, jej prawdziwą pasją – którą wyniosła z rodzinnego domu – jest gotowanie. Jest autorką bloga poświęconego kuchni, gdzie umieszcza swoje wegańskie przepisy, prowadzi konto na Instagramie, pracuje również nad książką kucharską, która wkrótce ma się ukazać w jednym z wydawnictw. Nauka i praca pochłaniają ją całkowicie, nie ma czasu na przyjemności, spotkania z przyjaciółmi, nie mówiąc już o posiadaniu chłopaka czy umawianiu się na randki. Coraz bardziej odczuwa też skutki permanentnego stresu, w którym żyje. Pewnego dnia spotyka jednak na swojej drodze Luciena, przyjaciela Cassie. Chłopak zapada jej w pamięć i przy następnym przypadkowym spotkaniu Aliza postanawia lepiej go poznać. W efekcie oboje zaprzyjaźniają się. Lucien studiuje ekonomię, po godzinach pracuje jednak jako makijażysta i charakteryzator. W zasadzie to jest jego pasja, ale zdecydował się na studia biznesowe, żeby być w stanie odpowiednio zaopiekować się młodszą siostrą, Amicią. Od śmierci ich rodziców w wypadku samochodowym trzy lata temu, Lucien jest jej jedynym opiekunem. Obowiązki domowe i ciągłe konflikty z dorastającą nastolatką przytłaczają go, ale dzielnie stawia im czoła, przedkładając zawsze dobro siostry nad własne marzenia i potrzeby.

Pierwszy tom tej serii był rewelacyjny, drugi jeszcze lepszy, ale ten przebija wszystko, a myślałam, że to niemożliwe, aby ostatni tom był jeszcze lepszy od poprzednich!

Aliza jest niesamowitą kobietą, której wrażliwość mnie ujęła. Z łatwością polubiłam tę studentkę prawa, której pasją jest gotowanie. Cechuje ją ambitność, która jest mi bardzo bliska, dzięki czemu łatwo się wczułam w jej historię, odnalazłam wiele cech, które łączą mnie z tą bohaterką. Podobało mi się to, że nie marnowała czasu, tylko nieustannie się rozwijała i oddawała temu, co lubi. Studia, pasja, prowadzenie bloga, wydanie książki i… mężczyzna.

Lucien to bardzo intrygująca powieść, która na długo zostaje w pamięci. Jest niezwykły, przyjacielski, troskliwy, a jednocześnie jego codzienność jest bardzo ciekawa, ale o tym musicie dowiedzieć się z książki, ja nic więcej nie powiem na ten temat.

Historia opowiedziana w tym tomie była lekka, a zarazem poruszała trudne tematy. Autorka w literaturę młodzieżową, poza romansem, wplotła również wiele ciekawych tematów, które dają do myślenia. Bardzo podobał mi się ten zabieg, gdyż uważam, że warto w literaturze poruszać wartościowe tematy, o których ludzie nie chcą czytać w fachowych źródłach. Przemycanie ważnych treści do z pozoru lekkiej powieści to naprawdę dobry pomysł, za co doceniam autorkę.

Pozytywnie odebrałam kreację bohaterów, gdyż postacie w tej książce są dobrze rozbudowane. Możemy poznać ich charaktery, osobowość oraz sposób myślenia, przy czym warto dodać, iż nie wydają się oni sztuczni. Wręcz przeciwnie, wyczułam w tych postaciach realizm, autentyczność, co sprawiło, że lektura stała się prawdziwą przyjemnością.

Jestem pozytywnie zaskoczona tym, jaką pracę autorka włożyła w dopracowanie swojej powieści. Zarówno język, nad którym się już rozpisałam, jak i fabuła są dopracowane i dopięte na ostatni guzik. Kunsztu pisarskiego tu zdecydowanie nie brak. Naprawdę warto podkreślić, że ta powieść zawiera w swojej objętości niezwykle przemyślaną historię, która wprawia czytelnika w przyjemny nastój, sprawia, że chcemy czytać tę powieść, wciągamy się w nią. Nawet nie wiem kiedy te wszystkie strony przemknęły przez moje palce i sprawiły, że dobrnęłam do końca.

Laura Kneidl tworzy historie, które trafiają do mnie, jako do czytelnika dzięki emocjom i tematyce, które zawierają. Nie są to banalne powieści miłosne, w których dążymy tylko do „żyli długo i szczęśliwie”. Autorka stara się tworzyć realistyczne książki, a w powieściach romantycznych i młodzieżowych tego właśnie szukam. Realizmu. Realizmu, który nie przekłamuje codzienności, dając młodym ludziom fałszywy obraz na życie, na dorosłość. Powieści tej autorki kierowane są głównie do młodzieży, do młodych dorosłych, którzy niekiedy dopiero zaczynają swoją przygodę z relacjami opartymi na miłości między kobietą a mężczyzną, dlatego tym bardziej ważne jest, aby czerpali z literatury naturalny i realistyczny obraz takich relacji, a w książkach tej autorki czytelnicy to odnajdą. Wiadomo, że książka musi być nieco ubarwiona, aby czytelnicy czuli satysfakcję, niemniej, książki tej autorki są jednymi z najlepszych powieści młodzieżowych, jakie czytałam i które szczerze mogę polecić.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne posty