piątek, 12 czerwca 2020

RECENZJA „Pozerka” J. Harrow




RECENZJA „Pozerka” J. Harrow

O książce:
Data wydania: 9 czerwca 2020
Liczba stron: 316
Kategoria: powieść obyczajowa
Wydawnictwo: Zysk i S-ka

Opis książki:
Po pierwsze: ty decydujesz.
Po drugie: pamiętaj o uśmiechu.
Po trzecie: nie zakochuj się.
Potrafisz?…

Magda jest atrakcyjną, niezależną kobietą. Już dawno obiecała sobie jedno: żadnego angażowania się w związki. Idealny mężczyzna to taki, który nie pyta, nie oczekuje miłości i… płaci.

Chłodna materialistka i bezduszna kokietka ma jednak swoje słabości. Czy wysoki brunet, który gardzi takimi kobietami, dostrzeże w niej to, czego nie widzą inni? I czy Magda odważy się zdjąć maskę utkaną z pozorów i znów pokochać?


Moja opinia:
Kolejna powieść od J. Harrow!
Tym razem miałam okazję przeczytać powieść tej autorki na długo przed premierą i zdecydowałam się na objęcie jej patronatem medialnym, gdyż jest to po prostu fenomenalna książka.

Główną bohaterką powieści jest Magda, która znalazła sobie ciekawy pomysł na życie. Zawiera przelotne znajomości, z których czerpie korzyści.
Mówiąc wprost – dorabia sobie podczas spotkań na kamerkach internetowych.
W kreacji tej postaci podoba mi się to, że jej osobowość i sekrety poznajemy stopniowo – z tego powodu na początku nie pałałam sympatią do bohaterki.


W książce pojawia się wiele intrygujących wątków, które się przeplatają. Łatwo było mi się wciągnąć w tę historię i w ogóle się nie nudziłam, dzięki fabule, która co chwile dawała mi coś nowego, zaskakiwała mnie.

W tej książce zauroczył mnie wątek miłości, który jest po prostu bardzo lekki, delikatny i subtelnie przedstawiony czytelnikowi. Stanowi on w pewnym sensie tło dla tej historii, ponieważ nie jest to książka stricte romantyczna, bardziej przypomina komedię romantyczną – jeśli już chcemy ją wpisać w jakiś gatunek. Niemniej kusiłabym się o wstawienie jej na półkę z literaturą obyczajową.


Dużą wagę autorka przyłożyła do humoru, pozytywnego odbioru tej historii. Humor jest tutaj nienachalny, zręcznie wpleciony w treść, która jest bardzo spójna. Widać przy tym lekkość pióra autorki, która naprawdę stworzyła wiele ciekawych scen, w których humor bawi do łez!

Powieść jest lekko napisana, autorka pokusiła się o dawkowanie informacji, kreację ciekawych postaci i na szczęście – unikanie przydługich, zbędnych opisów. Mamy za to rozwinięte relacje między bohaterami, możemy dobrze postać te postacie. Dialogi są ciekawe, zabawne, napięcie odpowiednio budowane i w tej powieści nie brak przede wszystkim emocji. Jest to książka wzruszająca, zabawna i przede wszystkim refleksyjna.

„Pozerka” to jedna z najlepszych książek, jakie przeczytałam w tym roku i z pewnością zaliczę ją do mojego „Top 2020”.
Myślę, że tak powieść zapisze się na długo w mojej pamięci, gdyż naprawdę jest to jedna z moich ulubionych książek.
Świetnie napisana, rewelacyjny humor, po prostu wow!
Polecam!

1 komentarz:

  1. Jestem pewna, że i mnie przypadnie do gustu🙂 Z pewnością przeczytam.

    OdpowiedzUsuń

Popularne posty