środa, 15 maja 2019



RECENZJA „Jaga” Katarzyna Berenika Miszczuk

O książce:
Data wydania: 15 maja 2019
Liczba stron: 416
Cykl: Kwiat paproci
Tom: 0,5
Kategoria: fantastyka
Wydawnictwo: W.A.B.

Opis książki:
Prequel bestsellerowej serii „Kwiat paproci” Katarzyny Bereniki Miszczuk. Choć historia Gosławy Brzózki i przystojnego Mieszka dobiegła końca, losy niektórych postaci „Szeptuchy” pozostały wciąż do końca niepoznane. „Jaga” to opowieść o brawurowych przygodach jednej z najbardziej lubianych bohaterek cyklu. Co działo się ze słynną Babą Jagą, zanim drogi jej i Gosi się spotkały?

Moja opinia:
„Jaga” to prequel serii, która niesamowicie przypadła mi do gustu. Słowiańskie wierzenia, magia, „co by było, gdyby…”

Na wieść o tym, że ta seria będzie miała prequel opowiadający o tym, kim była Jaga zanim stała się Babą Jagą byłam podekscytowana! Cieszyłam się, że będę mogła wrócić do tego świata, który tka bardzo przypadł mi do gustu. Ponadto, świadomość, że dowiem się więcej o tytułowej Jadze napawała mnie ogromną ciekawością. Po przeczytaniu serii czułam niedosyt i pragnęłam więcej, liczyłam, że „Jaga” zaspokoi moją czytelniczą ciekawość.

Jagę, czyli Jarogniewę poznajemy już w poprzednich, znaczy się późniejszych tomach, skoro ten jest prequelem 😉 Jest ona nauczycielką Gosi w serii, która jest nam dobrze znana. Natomiast w tym tomie poznajemy jagę jako młódkę, odkrywamy tajemnice jej młodości, oraz możemy doświadczyć niebywałej przygody. Bowiem dowiadujemy się jak wyglądało życie bohaterki w Bielinach, gdy stawała się szeptuchą.

Przyznam, że taki spacer po młodości Jagi był prawdziwym smaczkiem czytelniczym dla fanki tej serii. A zdecydowanie fanką jestem, gdyż ten świat, jak i styl pisania autorki całkowicie wpasowały się w mój gust.

W tym tomie dowiemy się przez kogo Jaga była uwodzona, komu skradła serce. A nie było to łatwe, gdyż Jaga była naprawdę charakterną postacią. Poznamy również Bieliny w innej odsłonie. Odkryjemy rodzinne tajemnice, oraz szereg intryg. Główna bohaterka nie była już pewna co do tego, komu może zaufać i czy na pewno jest bezpieczna.

„Jaga” jest wisienką na torcie, idealnym uzupełnieniem dla całej serii. Autorka oddała w nasze ręce powieść, która dopełniła cały cykl, a zarazem przybliżyła nam postać, która jest bardzo ważna w tej serii.

Podoba mi się ten zabieg, jak i fakt, że Katarzyna Berenika Miszczuk dodała tej serii jeszcze więcej smaczków, gdyż poza bliższym przedstawieniem tak ważnej postaci, zadbała również o to, aby zaopatrzyć ten tom w nieznane mi dotąd legendy. Świetnie się bawiłam czytając Jagę, gdyż dostałam tu wiele nowych informacji, które lepiej pozwoliły mi zrozumieć pozostałe części cyklu.

„Jaga” to idealna rozrywka dla fanów serii, bądź świetny początek dla osób, które dopiero planują zapoznać się z przygodami szeptuchy.
Polecam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne posty