wtorek, 12 maja 2020

KARTOTEKA - D. B. Foryś




Imię i nazwisko / Pseudonim: D. B. Foryś

Informacja o autorze:
Pochodzę z Wrocławia i tu też mieszkam na stałe. Pracuję zawodowo jako kierownik w firmie handlowej, popołudniami dłubię korekty bądź redakcje tekstów, w weekendy tworzę własne historie. Z wykształcenia jestem informatykiem, ale jakimś przypadkiem związałam się z branżą rozrywkową. Pewnie tak miało być :)

Dotąd wydałam kilka opowiadań w antologiach tematycznych oraz dwie solowe powieści Tylko żywi mogą umrzeć i Tylko martwi mogą przetrwać. Ostatni tom cyklu o Tessie Brown – Tylko umarli mogą powstać – zostanie wydany już w te wakacje! Mam także dwie nowe powieści, które niedawno ukończyłam, i obecnie szukam dla nich wydawniczego domku. No i oczywiście dziesiątki pomysłów na kolejne. Łatwo się mnie nie pozbędziecie!

1. Co najbardziej lubisz/doceniasz w życiu?
Wolność i nieograniczone możliwości.

2. Ile książek masz na swoich półkach?
Ha, ha, ha! Do jutra nie policzę, nie każ mi! :)

3. Możesz zmienić świat, co robisz?
Od teraz wszystkie zjedzone słodkości idą tylko w cycki!

4. Jakie masz talenty?
Większość rzeczy, które potrafię, to raczej umiejętności nabyte i ciężko wypracowane, nie talenty, więc nie mam pojęcia. Płakanie na zawołanie się liczy?

5. Skąd bierzesz pomysły na imiona dla bohaterów?
Różnie. Czasem jak sobie wymyślę fabułę, jakieś imię od razu mi się przyczepi i nie ma zmiłuj. Korzystam też z różnych źródeł internetowych, gdy szukam imienia dla jakiegoś drugo czy trzecioplanowego bohatera. Behind the name jest pomocne, bo można tam poznać pochodzenie, znaczenie itp. Niekiedy można tam wykopać naprawdę przeróżne ciekawostki.

6. Jak wygląda Twój pokój (dowolny bądź ulubiony)?
Całe moje mieszkanko jest ulubione, ale chyba w sypialni najwięcej spędzam czasu, bo tam mam swoją pisarską oazę. Wielkie łóżko na 3/4 pokoju, po bokach szafki nocne, naprzeciwko telewizor, na ścianie wielgachny obraz w stylu pop art, a na prawo przejście do garderoby. Wszystko w odcieniach ciemnego brązu i fioletu. Taki mój mały świat.

7. Co najbardziej lubisz robić w czasie wolnym? (Poza czytaniem i pisaniem).
Spać? ;) Lubię jeździć na rowerze, obejrzeć coś ciekawego. Poza tym to jednak pisanie wypełnia większość mojego życia.

8. Co najbardziej lubisz jeść?
Wszystko, co tuczące i niezdrowe, oczywiście!

9. Jaki jest najważniejszy dzień w Twoim życiu, dlaczego uważasz że to właśnie ten?
Hmm… Nie wiem, czy mam taki dzień… Może 20 lutego? Wtedy przyszłam na świat ;)

10. Gdybyś miała/miał jedno życzenie to poprosiłabyś o?
Bo ja wiem… Miliard dolarów w pakiecie z domem na Karaibach. O! Albo stoper czasu! Wciskasz pauzę i jazda! A Ty?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne posty