poniedziałek, 31 maja 2021

RECENZJA „Powiedz, że zostaniesz" Beata Majewska

 


RECENZJA „Powiedz, że zostaniesz" Beata Majewska

O książce:
Data wydania: 5 maja 2021
Cykl: Zapomnij, że istniałem
Tom: 3,5
Kategoria: romans
Wydawnictwo: Jaguar 

Opis książki:
„Powiedz, że zostaniesz” to historia dla wszystkich, którzy przeczytali trylogię Beaty Majewskiej, lecz nadal czują niedosyt. W tej książce znajdziecie piękną i dramatyczną opowieść o dalszych losach Brunona i wyjaśnienie, kim jest tajemnicza Naira, która pojawiła się w epilogu powieści „Obiecaj, że wrócisz”. Ścieżki życia tych dwojga będą się splatać i rozchodzić, a uczucie, które nimi zawładnie, musi pokonać wielką tęsknotę.

Jak się skończy ta trudna miłość? Przekonajcie się sami.

Lecz to nie koniec! Na scenę wkroczy Katarina Niekrasowa i jej przystojny ogrodnik, Timur! Ta para to jak ogień i woda, Katia dyryguje, a Timur się uśmiecha i wraca do swoich ukochanych roślin. Co z tego wyniknie?, i jaką rolę odegrają rezolutny Artem i Ksenia, córka Timura?

Odpowiedź znajdziecie w ostatniej części gangsterskiej sagi!

Moja opinia:
"Powiedz, że zostaniesz" to kontynuacja serii, w skład której wchodzą „Zapomnij, że istniałem” i „Pamiętaj, że byłam” i 
„Obiecaj, że wrócisz”.

Ten tom jest bezpośrednią kontynuacją poprzednich, więc jeśli ich nie znacie, polecam nadrobić lekturę.

Mafia jest tematem, którego obecnie jest zbyt wiele na rynku, oczywiście moim zdaniem. Czuję przesyt i uważam, że ciężko trafić na ciekawą literaturę z tego zakresu. Przynajmniej ja nie mogę znaleźć zbyt wielu pozycji dla siebie, bądź czytałam już tyle tych książek, że mam coraz większe wymagania. Naprawdę mam na swoim koncie dużo przeczytanych książek mafijnych, a takich, które zapadły mi w pamięci lub szczerze się podobały jest garstka.

Jak było w przypadku „Obiecaj, że wrócisz”?

„Obiecaj, że wrócisz” mi się podobało, aczkolwiek nie porwało mnie tak bardzo, jak inne książki autorki.

Bohaterowie są ciekawi, kreacja postaci u Beaty Majewskiej naprawdę jest nienaganna, widać tu duże doświadczenie autorki. Wątek miłosny również skradł moje serce, czuć emocje, relacja między bohaterami jest dobrze poprowadzona, nie jest płytka, sztuczna czy po prostu przerysowana. Wszystko jest na swoim miejscu.

Elementy mafijne napędzają akcję, są naprawdę zręcznie napisane, ale hm, nie dały mi nic nowego, nie porwały mnie. Ale czuję, że powodem jest to, o czym mówiłam już wcześniej, czyli przesyt. Przesyt tej literatury i tego, że tak często  po nią sięgam (niekoniecznie z wyboru, uwierzcie mi; czasem praca wymaga poświęceń ;) ).

Reasumując, „Obiecaj, że wrócisz” to dynamiczna historia miłosna z nutką niepewności, dylematów i… niebezpieczeństwa.

Dla fanów mafii – bardzo polecam. Naprawdę dobra książka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne posty