wtorek, 28 kwietnia 2020

KARTOTEKA - Patrycja Żurek



Imię i nazwisko / Pseudonim: Patrycja Żurek

Informacja o autorze:
Patrycja Żurek pochodzi z Mysłowic, ale obecnie mieszka w Sosnowcu. Zaczęła wydawać w 2013, kiedy wyszła powieść „Kobietki”. Następnie wydała „Z poczwarek w motyle” oraz dwa tomy „Księżycowych dni”. Później wygrała konkurs Storytel na powieść audio w odcinkach i tak ukazał się „Rozpad połowiczny”. Napisała jeszcze dwa seriale audio, dla wspomnianego Storytel „Serce nie słucha”, a dla Audioteki „Klątwa pokoleń”. 30.03.2020 nakładem wydawnictwa Inanna ukazał się „Marcin”, a za niecały miesiąc ma premierę kolejna powieść „Wschodni płomień”.

1. Co najbardziej lubisz/doceniasz w życiu?
Lubię swobodę. To, że pracuję z domu jako redaktor, że mogę pisać, zajmować się domem i dziećmi. Doceniam każdą szczęśliwą chwilę, każdy zapracowany poranek i wieczór, kiedy rozmawiam z dziećmi, a później z mężem. Cenię sobie czas, który spędzam na czytaniu albo na nauce czegoś nowego. Uwielbiam nocne spacery z psem i przyjaciółkami i spotkania przy dużym kubku herbaty.

2. Ile książek masz na swoich półkach?
Tyle, ile się mieści (śmiech). Kolekcjonuje tylko te, które są dla mnie ważne, resztę przekazuje do miejskiej biblioteki, by i inni mogli czerpać przyjemność z czytania. Dobrem warto się dzielić.

3. Możesz zmienić świat, co robisz?
Po pierwsze, staram się pogodzić kraje, które są w stanie wojny. Po drugie, eliminuje plastik. Po trzecie, chciałabym, by jedzenie, które się marnuje tonami, zostało przekazane tym, którzy głodują, aby nikt już z tego powodu nie umierał.

4. Jakie masz talenty?
Umiem pisać, to na pewno. Jestem niezła w przyjaźni, chociaż nie wiem, czy można to nazwać talentem. Potrafię słuchać. Mam podzielną uwagę.

5. Skąd bierzesz pomysły na imiona dla bohaterów?
Może to zabrzmi dziwnie, ale one same przychodzą. Czasami zmieniam, dopóki nie trafię na odpowiednie, ale kiedy zaczynam budować postać, to siedzę i czekam nad zeszytem, aż jakieś imię szepnie mi do ucha: ej, to ja!

6. Jak wygląda Twój pokój (dowolny bądź ulubiony)?
W sumie lubię całe moje mieszkanie :) Niedawno się przeprowadziliśmy i czuję tutaj taką pozytywną energię :) Najbardziej jednak chyba sypialnia, bo tutaj przy oknie mam biurko, laptopa, moją mapę marzeń, kalendarz i biały koszyk z mnóstwem zeszytów. Na blacie stoi kubek z kotem, a w nim długopisy, a obok kwiat. Poza tym mam tutaj wygodne łóżko z moją ukochaną kołdrą obciążeniową oraz zasłonę: białą w czarne kropki. A poza tym fajny widok z okna – na drzewa.

7. Co najbardziej lubisz robić w czasie wolnym? (Poza czytaniem i pisaniem).
Spacerować, uczyć się nowych rzeczy. Namiętnie oglądam też seriale. Bardzo lubię spotykać się z przyjaciółmi, jeździć na rowerze, grać w planszówki. Czasami leżę po prostu na macie z kolcami i medytuję, żeby wyciszyć umysł po całym dniu szaleństwa.

8. Co najbardziej lubisz jeść?
Niestety… wszystko :D Lubię pieczywo posmarowane masłem, ciasta i słodycze, makarony i mięsa. Lubię gotować i poznawać nowe smaki.

9. Jaki jest najważniejszy dzień w Twoim życiu, dlaczego uważasz że to właśnie ten?
Nie ma jednego takiego dnia. Na pewno duży wpływ miał na mnie dzień, kiedy umarła moja babcia. Ale też wpłynęły na mnie porody moich dzieci – niesamowite doświadczenie. Każdy dzień premiery mojej książki jest niezwykle emocjonujący i ważny. Dzień ślubu. Dzień moich urodzin. Nie sposób wybrać :)

10. Gdybyś miała/miał jedno życzenie to poprosiłabyś o?
Aby wszyscy ludzie odnaleźli swoje szczęście, ponieważ ma ono najwyższe wibracje i potrafi działać cuda.

1 komentarz:

Popularne posty