wtorek, 18 czerwca 2019


AKCJA – POZNAJ AUTORKĘ

Imię i nazwisko: S.C. ALEKTO

1.  Jaka jest Twoja ulubiona książka/książki (maksymalnie trzy)?
„Duma i uprzedzenie” – Jane Austen
„Petersburski romans” – Barbara Scrupski
„Samotny Wilk” – Margit Sandemo

2. A ulubiona piosenka?
Ciężkie pytanie… Po prostu jest ich zbyt dużo, ale myślę, że mogę zdradzić, iż EarlyRise - Narcissistic Cannibal (Korn Cover) był utworem, który towarzyszył mi bardzo często w trakcie pisania IJD.

3. Jakie jest Twoje najpiękniejsze wspomnienie?
Hmm… To moja słodka tajemnica.

4. Kim jest osoba, która najbardziej Cię inspiruje?
Inspiruje mnie dosłownie wszystko począwszy od ludzi, po otaczający mnie świat. Ale mogę powiedzieć, że w jakimś stopniu każdy pisarz, którego książki przeczytałam jest dla mnie inspiracją.

5. Jak zaczęła się Twoja przygoda z książkami, zarówno czytaniem, jak i pisaniem?
Czytać zaczęłam bardzo wcześnie, ale moją pierwszą „poważną” lekturą, którą przeczytałam w wieku 7 lat był „Hubert w Wielkim Kapeluszu” – Otfried Preussler. Uważam również, że wspomnienia wymaga okres w którym pochłaniałam romanse historyczne. Fascynacją tym gatunkiem zaraziłam się od mamy, która jest nałogowym czytaczem i czyta dosłownie codziennie. (Nie żartuję, codziennie widzę ją z jakąś powieścią pod ręką J). Ale powiedzmy sobie szczerze, która kobieta nie lubi czytać o książętach, markizach, baronach? Ja wprost uwielbiam i dlatego są to książki, które królują u mnie na listach przeczytanych, ale kryminałem, fantastyką, czy nawet horrorem również nie gardzę.

Z pisaniem było nieco inaczej. Ciągoty czułam już od dziecka, pisałam wtedy krótkie opowiadania w zwykłym zeszycie, ale w ciągu kolejnych lat pojawiła się w moim życiu nowa pasja jaką było rysowanie. Byłam wtedy nastolatką, która potrafiła siedzieć do trzeciej w nocy przy biurku szkicując i malując. Z czasem jednak z różnych powodów poświęcałam na to coraz mniej czasu i tak kilka lat temu wróciłam do pisania. Początkowo sama dla siebie, później zaczęłam publikować opowiadania w Internecie i tak dotarłam do miejsca, gdzie już niedługo zobaczę historię, którą stworzyłam na papierze.

6. Czy wydarzenia, które wydarzyły się w Twoim życiu wpływają na to o czym piszesz?
Tak. Niektóre sceny, które pojawiają się w moich opowieściach są wyjęte z życia. W mniejszym lub większym stopniu są dostosowane do historii, którą opisuję, ale wydarzyły się naprawdę.

7. Gdybyś mogła zamieszkać w dowolnym miejscu na Ziemi – gdzie by to było?
Myślę, że gdzieś na Alasce. Cisza, spokój, bliskość natury, więcej chyba nie muszę dodawać? J

8. Gdybyś miała milion złotych, co byś z nim zrobiła?
Zaoszczędziła, tak na czarną godzinę.

9. Skoro życie jest takie krótkie, dlaczego nie robimy tylu rzeczy, które lubimy?
Strach przed tym co pomyślą inni – myślę, że te kilka słów mówi samo za siebie.

10. Co robisz, gdy nikt nie patrzy? (To pytanie ma charakter typowo humorystyczny😊)
Piszę, gdy to robię nie lubię mieć towarzystwa.

Bardzo dziękuję za możliwość „przepytania” Cię. Mam nadzieję, że pytania nie były problemowe. 
Życzę wszystkiego dobrego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne posty