poniedziałek, 1 października 2018

RECENZJA "Baba Jaga radzi. Nieziemskie porady na codzienne troski" - Taisia Kitaiskaia

O autorce:
"Taisia Kitaiskaia – rosyjska pisarka i poetka. Dorastała w Ameryce. Publikacje jej tekstów pojawiają się m.in. na The Hairpin i Jezebel. Baba Jaga mieszka w zdradzieckim lesie daleko w Rosji. Taisia mieszka Austin w Teksasie."

O książce:
Data wydania: 14 września 2018
Liczba stron: 200
Kategoria: poradnik
Wydawnictwo: Wydawnictwo Kobiece

Opis książki:
"Niezwykły poradnik, w którym znana na całym świecie Baba Jaga udziela wsparcia w obliczu codziennych problemów. Jej szczere do bólu i często żartobliwe odpowiedzi niosą ulgę wszystkim współczesnym zagubionym duszom.

Czy można cieszyć się szczęściem swojego eks?

Jak przestać się wściekać na innych?

Dlaczego czas tak szybko ucieka i o co w tym wszystkim chodzi?


Życiowe mądrości z przymrużeniem oka prosto z głębi syberyjskich lasów

Wiedźma wie wszystko. W starych słowiańskich wierzeniach Baba Jaga uchodziła za postać, która zna odpowiedź na każde pytanie. Taisia Kitaiskaia, która jako dziecko często bywała w dzikich kniejach odległej Syberii, od lat przyjmuje porady od ducha mistycznej staruszki. Nawet te nieproszone.

„Baba Jaga radzi” to niezwykły poradnik, w którym znana na całym świecie Baba Jaga pomaga każdemu, kto potrzebuje wsparcia w obliczu codziennych problemów. Jej surrealistyczne, szczere do bólu i często żartobliwe odpowiedzi niosą ulgę wszystkim współczesnym zagubionym duszom.

Dzięki tej niezwykłej książce podejdziesz do życia z większym dystansem, spokojem i humorem. Czy tego chcesz, czy nie."


Sięgając po tę książkę, zupełnie nie wiedziałam, co znajdę w środku. Nie miałam pojęcia, czego mogę się spodziewać. Nie nastawiałam się w żaden sposób, nie miałam sprecyzowanych oczekiwać. Sięgnęłam po nią całkowicie "w ciemno".

"Nie można wybrać sobie muchy, która wpadnie nam do zupy, ale można zdecydować, by cały talerz wywalić przez okno".

Zacznę od tego, że książka składa się z pytań i odpowiedzi na nie (tytułowych rad Baby Jagi), które zostały wpisane w poszczególne kategorie.
Znajdziemy tu kategorię:
1. "Kociołki miłości", która składa się między innymi z pytań:
-Jak przetrwać w świecie randkowania?
-Dlaczego jestem tak dziko napalona?
-Dlaczego on nie chce się ze mną ożenić?
-Czy można otrzymać intymną relację z osobą chorą psychicznie?
2. "Wróżenie z kości":
-Dlaczego upijam się wieczorami w dni powszednie?
-Jak przestać się wściekać na innych?
-Jak czuć się lepiej z samą sobą?
-Jak przestać obżerać się słodyczami?
3. "Ścieżka przez las":
-Czego mi brakuje?
-O co w tym wszystkim chodzi?
-Jak nie odkładać wszystkiego na ostatnią chwilę?
-Co będzie, jeżeli wszystko, czego kiedykolwiek pragnąłem się spełni?

Odpowiedzi Baby Jagi często rozbawią Was do łez, gdyż odpowiada ona metaforycznie, aczkolwiek dosadnie. Nie dba o interpunkcję, czy ortografię, bo po kiego grzyba sobie życie utrudniać, prawda? Powinnam napisać "bo po kiedy gżyba sobie rzycie ótródniać" ale trochę mnie to boli, Baba Jaga nie będzie ze mnie dumna :/

Od razu zaznaczam, że nie jest to książka do przeczytania na raz, a raczej do czytania jej "w razie potrzeby", gdy szukacie odpowiedzi na jakieś pytanie, dla zabicie czasu, albo po prostu niebanalnej rozrywki.

"Nigdy nie ma się dosyć chwały, zawsze chodzi się jej głodnym.
Natomiast radością można się sycić i sycić, bez końca".

Książka naprawdę mi się podobała, ten typ literatury, mimo iż jest poradnikiem, co często może wydawać się nudne (w tym przypadku takie określenie byłoby krzywdzące), dostarczył mi naprawdę wiele rozrywki. Świetnie bawiłam  się czytając tę pozycję, a dodatkowo zyskałam garść mądrości Baby Jagi, która niekiedy zmuszała mnie do refleksji i chwili zadumy, abym mogła wydobyć z niej głębię, którą autorka chciała przekazać.

"Baba Jaga radzi" to książka, która również idealnie nadaje się na prezent, jest pozycją uniwersalną, która spodoba się zarówno dorosłemu, jak i młodszemu odbiorcy, a także nie jest skierowana do konkretnej płci (nie sugerujcie się nazwą wydawnictwa! :D).

Polecam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne posty