wtorek, 9 października 2018

RECENZJA "Dotyk Twoich słów" Tom I i Tom II Aleksandra Steć

O autorce:
"Jestem silną kobietą. Ale nie jest to kwestia predyspozycji osobowościowych ani kwestia wyboru, raczej życiowych doświadczeń. Urodziłam się delikatna i krucha. To życie ukształtowało mnie na twardą kobietę. Nadal z mojego wnętrza wylewa się wrażliwość i chłonę każdą komórką piękno tego świata, wzruszając się tysiąc razy na minutę, ale wiem, że jest to zaleta, a nie wada. (...) Wiem też, że zawsze dam sobie radę w życiu. Czasem szybko pogodzę się z tym co mnie spotkało, a innym razem zajmie mi to dużo więcej czasu. Czasami przyjmę życiowe lekcje z pokorą, a czasem będę zbuntowana do granic możliwości. Ale wcześniej czy później - poradzę sobie. Trudności nie da się uniknąć. Jednak myślę, że najważniejsze jest żyć tak, żeby zawsze można było sobie powiedzieć: "Dałaś radę i zrobiłaś wszystko, co mogłaś, możesz być z siebie dumna"."

O książkach:
Data wydania: 23 marca 2018 (obie)
Liczba stron: 222, 276
Kategoria: publicystyka literacka i eseje
Wydawnictwo: Camilove

Opisy książek:

Tom 1:
"Książka zawiera liryczne myśli autorki, które ze względu na tematykę i towarzyszące im emocje, zostały podzielone na cztery części. Rozdziały są symbolicznie zapisane pod nazwą czterech pór roku. „Dotyk Twoich słów” tom I zawiera dwa rozdziały:
„Lato – Masz zapach spełniających się marzeń”, który zawiera teksty dotyczące miłości i romantycznej relacji damsko – męskiej
„Jesień – Ludzie umierają w milczeniu, jak drzewa” – to rozdział składający się z przemyśleń na temat przemijania oraz ulotności życia i jego podstawowych wartości."

Tom 2:
"Kontynuacja tomu I, która zawiera dwa kolejne rozdziały, zapisane pod postacią pór roku:
„Zima – Nie chcę być tylko Twoim wspomnieniem” – jest rozdziałem opowiadającym o rozstaniu i towarzyszącym mu tęsknocie.
„Wiosna – Obudź się i oddychaj szczęściem” – to rozdział niosący nadzieję. Zawiera motywujące i zabawne treści, które są przesiąknięte pozytywnymi emocjami."


Tym razem wiedziałam już po co sięgam. Byłam zauroczona książką "Moja dusza pachnie Tobą" i miałam wysokie oczekiwania, co do twórczości Aleksandry Steć.
Miałam nadzieję, że książki utrzymają swoją melancholię, delikatność, subtelność i wdzięk, a dodatkowo pozwolą mi oderwać się od rzeczywistości i spędzić trochę czasu sam na sam ze sobą. Ze swoimi myślami, marzeniami, doświadczeniami życiowymi, pragnieniami, wspomnieniami.

"Są ludzie,których możemy nie widzieć latami, nie rozmawiać z nimi bardzo długi czas lub być oddaleni od nich setkami kilometrów, a mimo to - zawsze będziemy z nimi związani. Zupełnie tak, jakbyśmy w którymś momencie wymienili się fragmentami serc."

Udało się. Aleksandra Steć znowu przeniosła mnie w głąb mojej duszy, psychiki. Dotarła do najgłębszych zakamarków mojej świadomości i podświadomości. Sprawiła, że bardzo miło spędziłam czas z jej książką, a przy okazji ze sobą. Mogłam powspominać, pomarzyć i trochę lepiej zrozumieć siebie.

Uważam, że książki tej autorki przenoszą nas tam, gdzie chcielibyśmy być. Nie są do przeczytania "na raz", lecz do delektowania się nimi. Możemy pozaznaczać swoje ulubione fragmenty, cytaty i wracać do nich za każdym razem, kiedy mamy na to ochotę.

"Nie da się być szczęśliwym wśród toksycznych ludzi. To tak jakby zamknąć się w pomieszczeniu pełnym chemicznych oparów i pleśni i starać się swobodnie oddychać."

Ponadto, te książki są wyjątkowe, gdyż każdego dnia możemy je rozpatrywać na inne sposoby i zakochiwać się w nich na nowo. Każdy dzień może sprawić, że spodoba nam się inny fragment, inna myśl w nas zaowocuje.

Jestem naprawdę odprężona i całkowicie zrelaksowana po przeczytaniu tych tomików.

Gorąco polecam :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne posty