środa, 9 października 2019



RECENZJA „Kuglarz” Anna Sokalska

O książce:
Premiera: 2 października 2019
Kategoria: fantastyka
Cykl: Opowieści z Wieloświata
Tom: 3
Wydawnictwo: LIRA

Opis książki:
„Wszystkie drogi prowadzą do piekła… Sięgnij po trzeci tom niezwykłego cyklu urban fantasy „Opowieści z Wieloświata”!
We Wrocławiu znów zaroiło się od zmór, demonów i nosicieli klątw. Zbliża się rok przestępny i złowieszczy układ gwiazd, który towarzyszył największym konfliktom w historii. Równowaga między światami jest zachwiana, a w oddzielających je barierach powstają kolejne wyrwy. Upadłe Istoty pragną przedostać się do wymiaru żywych i uwolnić zakazaną moc – aby zapobiec katastrofie, która może doprowadzić do Armagedonu, osłabieni anielscy Strażnicy muszą polegać na pomocy ludzi. U rozwierających się nad Ślężą wrót stoi już dawny, krwawy bożek...
Jasna, Anastazja i ich towarzysze mają szansę odkupić winy i pokonać swoje klątwy, lecz każda decyzja wymaga poświęcenia – swoich wartości, przyjaciół lub losów Wieloświata. W nieoczywistym starciu postaci z różnych wierzeń dobre intencje stają naprzeciw gorzkim prawdom, a pytanie o prawo do życia w imię własnych zasad nabiera nowego wymiaru.
Opisane w „Wiedźmie” i „Żertwie” wydarzenia splatają się w finale niezwykłej intrygi, snutej przez przebiegłego demona-kuglarza.”

Moja opinia:
Bardzo czekałam na kolejny tom serii, gdyż dwa poprzednie zrobiły na mnie bardzo duże wrażenie i zapadły w mojej pamięci.

Nie wiedziałam, czego mogę się spodziewać po „Kuglarzu”, gdyż autorka za każdym razem potrafiła mnie zaskoczyć swoją pomysłowością.
„Kuglarz” jest w pewnym sensie połączeniem dwóch pierwszych tomów, takią puetną, podsumowaniem. Właśnie tutaj wszystko łączy się w spójną całość.

Podczas czytania książek lubię sobie robić notatki, zapisywać imiona bohaterów, ważne wydarzenia, czy cytaty. Cieszę się, że w tym przypadku tak zrobiłam, bo jestem pewna, że nie pamiętałabym tego, co działo się w poprzednich tomach.

W tym tomie poznajemy dalsze wydarzenia, w których niekiedy teraźniejszość miesza się z przeszłością. Nie zabraknie tu również intryg, oraz słowiańskich wierzeń, czy też nowych postaci.

Uważam, że „Kuglarz” jest bardzo dobrym dopełnieniem poprzednich tomów, jednak nie chcę Wam zbyt wiele zdradzać. Tę powieść trzeba odkryć samodzielnie. Niemniej, za najlepszy tom uważam „Żertwę”, która swoimi przesłaniami najbardziej do mnie trafiła. Był to tom, który w swojej lekkiej prozie zawierał wiele morałów, mądrości. Informacje te były dawkowane czytelnikowi w lekki, przystępny sposób.

Niemniej, „Kuglarz” również niesie w sobie różne przesłania, stanowi dobrą rozrywkę i z pewnością spodoba się fanom tej serii.

Styl autorki jak zwykle wpisał się w mój gust i wydaje mi się, że pojawi się kolejny tom. Można to wywnioskować z zakończenia, niemniej, mam nadzieję, że moje przypuszczenia okażą się słuszne, gdyż chciałabym jeszcze wrócić do tego świata. Ponadto, ta seria ma tak piękne okładki, że chętnie postawię kolejny tom na półce!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne posty