czwartek, 8 sierpnia 2019



RECENZJA „Siła jej piękna” antologia

O książce:
Data wydania: 8 marca 2019
Liczba stron: 360
Kategoria: literatura kobieca
Wydawnictwo: Inanna

Opis książki:
WYJĄTKOWE HISTORIE DLA WSZYSTKICH WYJĄTKOWYCH KOBIET
Osiem utalentowanych polskich autorek i jedno niełatwe zadanie — opisanie siły i piękna, które tkwią w każdej z nas. Opowiadania wchodzące w skład antologii, są tak różnorodne jak kobiety, które je napisały. Autorki opowiadają historie o pięknie wewnętrznej siły odkrywane w zmaganiach z przeciwnościami losu i osobistymi dramatami.
Czy twoja historia jest podobna? Czy teraz uwierzysz w siebie i spojrzysz na siebie przychylniejszym okiem? Każda z nas jest inna, piękna na swój wyjątkowy sposób, nigdy nie zapominajmy o tym! 
OD KOBIET DLA KOBIET
ODNAJDŹMY W SOBIE SIŁĘ I PIĘKNO!”


Moja opinia:
Antologia „Siła jej piękna” to zbiór opowiadań o kobiecości, które są tak różnorodne, że każda czytelniczka znajdzie coś, co przypadnie jej do gustu.

Opowiadaniem, które najbardziej przypadło mi go gustu były „Ulotne chwile”. Daria Skiba pokazała, że życie nie jest czymś, co otrzymujemy na zawsze. Autorka ukazała, że czasem gonimy nie za tym, co jest właściwe, przez co umykają nam bardzo istotne momenty w życiu. Niekiedy może być już za późno, aby coś naprawić.
Opowiadanie uświadamia również jak trudno niektórym osobom pogodzić życie zawodowe z życiem rodzinnym. Warto zrobić sobie wewnętrzny rekonesans priorytetów, aby hierarchicznie poukładać to, co w życiu jest najważniejsze.

Natomiast opowiadanie Marii Zdybskiej, którego główną bohaterką była Inanna kompletnie nie przypadło mi do gustu. Historia wpisuje się w tematykę mitologii okraszonej szczyptą magii, dotyczy głównie próby zrozumienia siebie, trudnych relacji oraz silnego pragnienia zemsty. To opowiadanie niestety w ogóle do mnie nie przemówiło i nie mogłam się w nie wczuć. Niemniej, było dobrze napisane, ale to chyba po prostu nie mój styl, nie moja bajka.

„Siła jej piękna” to zbiór ośmiu różnych opowiadań, które poruszają tematykę kobiecości, rodziny, bólu, cierpienia, radości, pogoni za szczęściem, próbie odnalezienia siebie w świecie, zemście, traumatycznym dzieciństwie, dorosłości, walce o siebie, sile, determinacji, upartości, poświęceniu, mobbingu, słabościach.

Każda z autorek pisze w innym stylu, czy też gatunku. Niektóre opowiadania przemówią do Was bardziej, inne mniej, jednak jestem pewna, że każdy czytelnik znajdzie chociaż jedną historię, która go zauroczy.

Bardzo miło spędziłam czas przy tej antologii i bardzo podoba mi się to, że opowiadania są tak różnorodne. Nawet jeśli któreś nie trafiło w mój gust czytelniczy to miałam okazję zapoznać się z czymś nowym, po co z pewnością bym nie sięgnęła. Dzięki takim książkom mam możliwość zobaczyć, które gatunki do mnie przemawiają, a które nie.
Dlatego gorąco polecam antologie.

1 komentarz:

  1. Nie przepadam za zbiorami opowiadań, choć robię wyjątki... Recenzja zachęcająca.

    OdpowiedzUsuń

Popularne posty