czwartek, 21 listopada 2019

POZNAJ AUTORKĘ - Sylwia Winnik


AKCJA – POZNAJ AUTORKĘ


Imię i nazwisko: Sylwia Winnik

1.  Jaka jest Twoja ulubiona książka/książki (maksymalnie trzy)?
Mistrz i Małgorzata, Ania z Zielonego Wzgórza, Fantom bólu

2. A ulubiona piosenka?
Każda jazzowa :)

3. Jakie jest Twoje najpiękniejsze wspomnienie?
Jedno z najpiękniejszych - dzień mojego ślubu.

4. Kim jest osoba, która najbardziej Cię inspiruje?
Szukam inspiracji raczej w sytuacjach, w naturze, w czymś, co jest potężniejsze niż człowiek. Inspiruje mnie też cisza, bo wtedy w głowie wszystko się układa w całość.

5. Jak zaczęła się Twoja przygoda z książkami, zarówno czytaniem, jak i pisaniem?
Zaczęłam od Bloga literackiego. Na blogu pojawiły się także recenzje wideo i wywiady z autorami tzw. Spacer z Książką i Spacer z Autorem. Tak zaczęłam poznawać świat pisarski i wydawniczy. Miłość do książek wyniosłam z domu - moja mama dużo czytała i jej miłość do literatury zdecydowanie przeszła też na mnie. A o pisaniu - marzyłam od dziecka. Już w szkole podstawowej tworzyłam bajki dla dzieci, przez wiele lat pisałam poezję, do dziś nie wydaną. Długo dojrzewałam do rozpoczęcia prac nad książką. Wielkim wsparciem był dla mnie mąż, mama i babcia, ale też moja przyjaciółka pisarka Magdalena Kordel.
Mam nadzieję, że to dopiero piękny początek mojej przygody z pisaniem. W końcu tyle jeszcze historii jest do opowiedzenia.

6. Czy wydarzenia, które wydarzyły się w Twoim życiu wpływają na to o czym piszesz?
Myślę, że piszemy poniekąd przez pryzmat tego, co nas spotkało w życiu. W końcu od tego co przeżyliśmy, jakich ludzi spotkaliśmy, i jak to nas ukształtowało wyrobiła się w nas adekwatna wrażliwość. Każdy z nas jest inny i posiada inne predyspozycje, które można w pisaniu wykorzystać.

7. Gdybyś mogła zamieszkać w dowolnym miejscu na Ziemi – gdzie by to było?
Szkocja

8. Gdybyś miała milion złotych, co byś z nim zrobiła?
Moim marzeniem było pomagać bezdomnym zwierzętom. Na pewno poczyniłabym działania w tym kierunku. I kto wie, może kupiłabym dom w Szkocji :)?

9. Skoro życie jest takie krótkie, dlaczego nie robimy tylu rzeczy, które lubimy?
Sądzę, że boimy się wyjść ze strefy komfortu i pojmowanego przez nas bezpieczeństwa. Spełnianie marzeń wymaga jednak odwagi i często, podejmowania kroków  wychodzących poza granice. Strach często blokuje nas przed osiąganiem radości czy robieniem tego, co sprawia nam radość. Cieszmy się życiem, każdym dniem - w końcu życie jest jedno.

10. Co robisz, gdy nikt nie patrzy? (To pytanie ma charakter typowo humorystyczny😊)
Gdy nikt nie patrzy i nie słyszy śpiewam. Nie mam talentu do śpiewania, za to bardzo lubię to robić ;)

Bardzo dziękuję za możliwość „przepytania” Cię. Mam nadzieję, że pytania nie były problemowe.
Życzę wszystkiego dobrego!

3 komentarze:

  1. Dzięki za wywiad. Miło się czyta.

    OdpowiedzUsuń
  2. Super wywiad, zawsze to fajnie poznać autora ��

    OdpowiedzUsuń
  3. Szkocja to kraj, który chciałabym poznać.
    Bardzo ciekawe odpowiedzi.

    OdpowiedzUsuń

Popularne posty