wtorek, 5 listopada 2019

POZNAJ AUTORKĘ - Anna Bellon




AKCJA – POZNAJ AUTORKĘ


Imię i nazwisko: Anna Bellon

1. Jaka jest Twoja ulubiona książka/książki (maksymalnie trzy)?
Wymienię maksymalną ilość, czyli trzy: „Ciemna strona” Tarryn Fisher, „Druga strona” Kim Holden i „Limelight” Alyson Santos. Postacie kobiece wykreowane przez Fisher na ogół do mnie przemawiają, jednak to Senna zaszła mi za skórę. Głównie dlatego, że widzę w niej wiele z siebie. Holden za to wręcz ogłuszyła mnie tym, jak przedstawiła problem depresji w historii Toby’ego. Jest jedną z moich ulubionych książek, bo zwyczajnie jest dla mnie ważna i wydaje mi się też taka w kontekście społecznym. „Limelight” za to musiało się znaleźć pośród tej trójki za realistyczne przedstawienie walki z uzależnieniami, trudną przeszłością i idealne wręcz odzwierciedlenie pasji do muzyki. Jesse Everett to artysta z krwi i kości, jakiego brakowało w literaturze po Paulu Hudsonie z „How to kill a rock star” Tiffanie DeBartolo. Wydaje mi się, że Santos poszła nawet krok dalej.

2. A ulubiona piosenka?
„Fire Walker” Black Rebel Motorcycle Club. Przez większość swojego życia bez zastanowienia podawałam „Fragile” Stinga i nadal zajmuje ważne miejsce w moim sercu, ale to „Fire Walker” zupełnie skradł mój umysł. Uwielbiam to połączenie lekko garażowego, niemal leniwego brzmienia z wręcz aksamitnym wokalem i poetyckim tekstem. BRMC to jedno z moich największych muzycznych odkryć ostatnich lat.

3. Jakie jest Twoje najpiękniejsze wspomnienie?
Spacery z dziadkiem po łące. Dla mnie to był mój własny kawałek Narnii odnajdywany za każdym razem na nowo.

4. Kim jest osoba, która najbardziej Cię inspiruje?
Nie mam wyłącznie jednego wzoru. Czerpię różne wartości od różnych ludzi w swoim otoczeniu.

5. Jak zaczęła się Twoja przygoda z książkami, zarówno czytaniem, jak i pisaniem?
Nauczyłam się czytać w wieku pięciu lat i moją pierwszą samodzielnie przeczytaną książką była pierwsza część serii o Harrym Potterze, którą uwielbiam do tej pory. Potem już czytałam nałogowo i tak jest do dziś. Pisać za to zaczęłam w trzeciej klasie podstawówki, gdy mieliśmy napisać baśń w ramach pracy domowej. W czwartej klasie trafiłam na przecudowną polonistkę, która zachęcała mnie do pisania wierszy na konkursy literackie i od tamtego czasu nabrałam nawyku pisania. W szóstej klasie przerzuciłam się na prozę i tak mi już zostało.

6. Czy wydarzenia, które wydarzyły się w Twoim życiu wpływają na to o czym piszesz?
Jak najbardziej tak, choć te prywatne przeżycia ukrywam pod wieloma warstwami fikcji. To nigdy nie jest kalka, ale bardzo często jednak jakiś punkt wyjścia.

7. Gdybyś mogła zamieszkać w dowolnym miejscu na Ziemi – gdzie by to było?
Gdzieś, gdzie byłoby po prostu deszczowo i umiarkowanie ciepło. Nie znoszę upałów i dla mnie okres jesienno-zimowy mógłby się nie kończyć, choć fanką minusowych temperatur też nie jestem. Z dwojga złego wolę już jednak marznąć ;)

8. Gdybyś miała milion złotych, co byś z nim zrobiła?
Kupiła dom gdzieś na obrzeżach dużego miasta, zwiedziła trochę świata, a resztę pieniędzy przeznaczyłabym na cele charytatywne.

9. Skoro życie jest takie krótkie, dlaczego nie robimy tylu rzeczy, które lubimy?
Ze strachu. Zamiast tego, co lubimy, robimy rzeczy, które wydaje nam się, że powinniśmy robić.

10. Co robisz, gdy nikt nie patrzy? (To pytanie ma charakter typowo humorystyczny😊)
Wyjadam Nutellę prosto ze słoika, a jako że nikt nie patrzy, nie muszę się nią z nikim dzielić ;) Na ogół nie jem za dużo słodyczy, ale Nutella to moja największa słabość i staram się ją mieć w domu jak najrzadziej.

Bardzo dziękuję za możliwość „przepytania” Cię. Mam nadzieję, że pytania nie były problemowe.

Dziękuję za zaproszenie :)

Życzę wszystkiego dobrego!

1 komentarz:

  1. Dziękuję za przybliżenie mi autorki. Lubię takie "domowe" wywiady... l

    OdpowiedzUsuń

Popularne posty