wtorek, 9 kwietnia 2019



RECENZJA „Alyssa i obłęd” A. G. Howard

O książce:
Data wydania: 3 kwietnia 2019
Liczba stron: 464
Kategoria: fantastyka
Cykl: Alyssa z innej krainy
Tom: 2
Wydawnictwo: Uroboros

Opis książki:
Życie Alyssy Gardner obfitowało ostatnio w dramatyczne wydarzenia. Na szczęście teraz przed nią już tylko ukończenie szkoły, bal – i będzie mogła rozpocząć studia, o których zawsze marzyła.
Jej życie byłoby jednak o wiele prostsze bez jej matki, która jest stanowczo zbyt nadopiekuńcza. I bez Morpheusa, który pewnego dnia postanawia złożyć jej w szkole niespodziewaną wizytę. Używa całego swego wdzięku w nadziei, że namówi Alyssę do powrotu do Krainy Czarów, by wykonała kolejne niebezpieczne zadanie…
Kraina Czarów nie daje o sobie zapomnieć. Morpheus zaś ostrzega Alyssę, że Czerwona Królowa depcze jej po piętach. Jeśli zostanie w ludzkim świecie, może narazić na niebezpieczeństwo wszystkich, których kocha. Lecz ponowna wyprawa w głąb króliczej nory oznacza śmiertelną bitwę…
„Allysa i obłęd” to wybitne połączenie klasyki oraz współczesności, dzięki której każdy czytelnik poczuje się jak spadkobierca „Alicji w Krainie Czarów”!”


Moja opinia:
Po „Alyssa i czary” przyszedł czas na długo wyczekiwany drugi tom. Od początku zachwyciłam się magiczną okładką, od której niestety musiałam oderwać oczy, aby poznać treść tej ksiażki.

„Alyssa i obłęd” opowiada o dalszych perypetiach głównej bohaterki, oraz innych postaci. Spotykamy tu ponownie Morpheusa oraz Jeba, którzy walczą o względy młodej kobiety. Ciekawym aspektem jest to, że mężczyźni tak znacznie się od siebie różnią, bowiem Morpheus to skrzydlata postać z Krainy Czarów, zaś Jeb jest ucieleśnieniem ideału ze świata ludzi. Którego wybierze serce Alyssy?

Wiele nowych przygód, magii i mroku... Przy tej powieści nie da się nudzić. Ciekawe zwroty akcji, pokręcona fabuła i historia Alicji, jakiej jeszcze nie było!
Ten tom ujawnił trochę więcej informacji o rodzicach głównej bohaterki. Jestem pozytywnie zaskoczona tym, że mogłam zobaczyć jak były budowane relacje Alyssy z rodzicami, jak wyglądała ich historia. To pozwoliło mi na spojrzenie na główną bohaterkę z nieco innej perspektywy.

„Alyssa u obłęd” to naprawdę ciekawa interpretacja „Alicji z Krainy Czarów”. Mimo iż schematy są podobne, to akcja znacznie różni się od tej przedstaionej w oryginale. Główna bohaterka, mimo iż jest nastolatką, to jest dobrze rozbudowaną postacią. Zazwyczaj młode kobiety są przedstawiane w okrojony sposób, zwłaszcza w powieściach kierowanych do młodzieży. W tym przypadku było inaczej, bowiem bohaterka ma dobrze rozbudowane podłoże psychiczne i jest postacią wiarygodną. Chociaż jej decyzje nie zawsze były zgodne z tym, co czułam, to mimo wszystko jestem ciekawa jej dalszego rozwoju.

Ta powieść to bardzo dobra kontynuacja, która rozbudowała tę powieść. Jestem niesamowicie ciekawa kolejnego tomu, gdyż ten pozostawił mnie z uczuciem niedosytu, pragnę więcej i więcej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne posty