czwartek, 18 kwietnia 2019


RECENZJA „Niebezpieczna gra” Emilia Wituszyńska

O książce:
Premiera: 15 maja 2019
Liczba stron: 312
Kategoria: thriller/ kryminał
Wydawnictwo: Kobiece

Opis książki:
Połączenie ostrego "Pitbulla” i seksownych kryminałów Pauliny Świst!

Kobieta jest jak broń. Nie wolno się nią bawić.

Weronika to jedna z najlepszych policjantek w wydziale kryminalnym stołecznej policji. Jej karierę przerywa dramatyczna akcja, w której traci partnera. Od tej chwili jej życie całkowicie się zmienia. Nieoczekiwanie kobieta dostaje zadanie, które wykonać może tylko ona.

W Wilanowie znaleziono zwłoki kandydata na urząd premiera, a jedynym świadkiem zdarzenia jest znany i zabójczo przystojny aktor Przemysław Rej. Niestety gwiazdor nic nie pamięta, a dopóki sprawa nie zostanie wyjaśniona, mężczyzna potrzebuje całodobowej ochrony.

Aby nie wzbudzać podejrzeń, Weronika i Rej muszą udawać parę. Wkrótce okaże się, że mężczyzna nie mówi całej prawdy, a na jaw wychodzą kolejne sekrety. Oboje zostają wplątani w niebezpieczną grę, w której stawką będzie nie tylko życie.”


Moja opinia:
„Niebezpieczna gra” to debiutancka powieść Emilii Wituszyńskiej, która wpisuje się w kryminał z romantycznym tłem.

Zainteresował mnie opis tej powieści, dlatego postanowiłam po nią sięgnąć, chociaż okładka nie przyciągnęła mojego oka. Nie przepadam za kryminałami, jednak w ten udało mi się wciągnąć. Powieść opowiada o losach znanego aktora, który w związku z nietypowym zbiegiem okoliczności znajduje się w nieodpowiednim miejscu w nieodpowiednim czasie, co przyniesie mu pewne konsekwencje.

Zbrodnia, przystojny aktor i inteligentna policjantka, co z tego wyniknie?

Powieść jest naprawdę intrygująca, gdyż wydaje mi się czymś świeżym. Nie czytałam jeszcze takiej historii, co bardzo mi się spodobało. Wydaje mi się, że nie czytałam jeszcze powieści, w której głównymi bohaterami byliby odważna policjantka i sławny aktor. Aczkolwiek, bohaterowie bardzo mi do siebie pasują, ta relacja jest budowana stopniowo, powstaje napięcie, które da się wyczuć.

Główna bohaterka bardzo przypadła mi do gustu. Jest takim typem kobiety, jaki lubię w literaturze. Zdecydowanie wolę odważne, pewne siebie kobiety, które wiedzą czego chcą, niż naiwne panienki, które do szczęścia potrzebują księcia z bajki. W dodatku takiego, który będzie je ranił, a one będą wracać z podkulonym ogonem.

W powieści dużo się dzieje, nie ma tu mowy o nudzie. Autorka stworzyła historię, której akcja rozgrywa się dynamicznie, jest wciągająca, świeża i trafia do czytelnika. Podoba mi się to, że wszystko jest zrównoważone. Nie mamy zbyt wielu opisów, czy dialogów. Emilia Wituszyńska potrafiła znaleźć równowagę między poszczególnymi elementami powieści, co korzystnie wpływa na jej odbiór.

„Niebezpieczna gra” to powieść, która opowiada o Weronice i Przemku, bohaterach, którzy poznali się w niecodziennych okolicznościach. To powieść o odwadze, o sile, lojalności i uczuciu, które może nas dopaść nawet w najtrudniejszej sytuacji.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne posty