wtorek, 30 kwietnia 2019


RECENZJA „Pościg” Elle Kennedy

O książce:
Data wydania: 5 marca 2019
Liczba stron: 424
Kategoria: romans
Cykl: Briar U
Tom: 1
Wydawnictwo: Zysk i S-ka

Opis książki:
Pełna namiętności opowieść o dwojgu młodych ludzi, którzy odkrywają, że choć wzajemnie doprowadzają się do szału, nie mogą bez siebie żyć…

Summer to dziewczyna z wyższych sfer, pozornie pochłonięta wyłącznie zakupami i wyglądem. Fitz jest hokeistą, który realizuje swoje marzenia dzięki graniu w drużynie uniwersyteckiej, co zapewnia mu opłacenie upragnionych studiów. To seksowny i ponury facet, którego tatuaże i sposób bycia zupełnie nie pasują do Summer. Jednak obydwoje czują do siebie ogromny pociąg. Wszystko wydaje się iść ku dobremu, jednak kilka nieuważnych słów Fitza sprawia, że urażona Summer odsuwa się od niego, by zacząć flirtować z jego kolegą z drużyny. Jednak obydwoje nie mogą o sobie zapomnieć, zwłaszcza że widzą się codziennie, gdyż zostają współlokatorami. Dzięki temu Fitz poznaje bliżej dziewczynę i radykalnie zmienia o niej zdanie…”


Moja opinia:
Żyjemy w społeczeństwie, w którym zbyt wiele kobiet ściąga inne w dół, zamiast pomagać im piąć się do góry.


Książki Elle Kennedy należą do popularnych powieści z gatunku Young Adult. Cykl Off-campus należy do pewnego rodzaju klasyki książek, których akcja toczy się na uniwersytecie. Niestety, nie miałam jeszcze przyjemności ich czytać, dlatego „Pościg” to moje pierwsze spotkanie z twórczością tej autorki.

Główną bohaterką tej powieści jest Summer, młoda dziewczyna, która pragnie atencji, lubi być w centrum zainteresowania, lubi być widoczna. Ponadto, jej obecność zawsze wpływa na przebieg wydarzeń, gdyż jej zachowanie jest kulminacją wielu sytuacji. Po prostu dzięki niej zawsze coś się dzieje. Jej osobowość wprowadza kontrowersje, gdyż nie jest lubiana przez kobiety, które jej zazdroszczą, natomiast mężczyźni oglądają się za nią.

Fritz to przeciwieństwo wszechobecnej Summer. Jego osobowość znacznie się różni od dziewczyny, jest typem ponuraka, który pasjonuje się sportem. Nie przepada za Summer, uważa, że dziewczyna jest przeszkodą na drodze do jego celu. A Fritz to mężczyzna pewny siebie, który ma aspiracje, wie czego chce. I nie zamierza pozwolić, aby ktoś, a zwłaszcza taka dziewczyna, przeszkodził mu w realizacji jego planów.

Autorka wykreowała ciekawych bohaterów, których relację zbudowała na podłożu hate-love. Jak wiecie, bardzo lubię taki początek znajomości, a bardziej przepadam tylko za uczuciem, które rodzi się z przyjaźni. Ta książka była dla mnie wyzwaniem, bowiem bałam się zacząć przygodę z tą autorką, nie byłam pewna czy sprosta moim wymaganiom. A im bardziej lubię dany motyw, tym trudniej mnie zadowolić.

Elle Keneedy stworzyła ciekawych bohaterów, którzy są konsekwentni w swoich działaniach. Podoba mi się również to, że autorka zastosowała narrację prowadzoną z dwóch perspektyw – Summer i Fritza. Dzięki temu lepiej wczułam się w psychikę bohaterów, poznałam ich oczekiwania i osobowość.

Powieść napisana jest lekkim językiem z nutą humoru. „Pościg” to lekki romans, który wprowadza czytelnika w przyjemny nastój, a zarazem pozostawia coś po sobie. Nie jest to nudna historia, akcja rozgrywa się dynamicznie. Autorka prowadzi czytelnika w taki sposób, że dajemy się wciągnąć w tę powieść, mamy możliwość poznania uczuć bohaterów, które ja odebrałam jako rzeczywiste.

Z pewnością sięgnę po kolejne tomy tej serii.
Polecam.

1 komentarz:

Popularne posty