wtorek, 19 marca 2019

AKCJA – POZNAJ AUTORKĘ



Imię i nazwisko: Agnieszka Jordan-Gondorek

1.  Jaka jest Twoja ulubiona książka/książki (maksymalnie trzy)?

Jeśli muszę wybierać, to wskażę takie, do których często wracam, jeśli nie fizycznie, to chociaż myślą. Bracia Lwie Serce - Astrid Lindgren, Władca Pierścieni - J.R.R. Tolkien. Oczywiście uwielbiam wiele książek, ale te dwie najbardziej wpłynęły na moje życie.

2. A ulubiona piosenka?

Bez wątpienia Forever Love legendarnego już japońskiego zespołu X-JAPAN.

3. Jakie jest Twoje najpiękniejsze wspomnienie?

Jest ich wiele, ale dla Ciebie wybiorę coś związanego z książkami. Wakacje w podstawówce i liceum zawsze poświęcałam na czytanie i jednego roku zaraziłam tym swoją kuzynkę. Gdy byłam u niej, wypożyczałyśmy książki z jej biblioteki, a gdy ona przyjechała do mnie, chodziłyśmy do mojej. Brałyśmy po kilka książek i tak samo było w tamtą sobotę. Anka czytała jakiś horror Mastertona i nagle słyszę wrzask. Horror horrorem, ale jednak takiego zachowania się nie spodziewałam. Zerknęłam jej przez ramię. Strona kończyła się w momencie, gdy bohaterowie mocno rozanieleni, udali się do sypialni, a na następnej kobieta wyciągała z pleców kawałki szkła. Ktoś wyrwał z książki kartkę. Kuzynka zaczęła biadolić, że tak się nie da żyć, że ona musi mieć tę kartkę. Było za siedem czternasta, bibliotekę zamykali o czternastej… Zdążyliśmy wymienić egzemplarz na taki z brakującą kartką.



4. Kim jest osoba, która najbardziej Cię inspiruje?

Moja przyjaciółka, autorka, Małgorzata Garkowska. Jest między nami pewien rodzaj więzi, jakaś telepatia. Gosia jest inteligentną, niesamowicie wrażliwą kobietą i dla mnie wzorem do naśladowania.

5. Jak zaczęła się Twoja przygoda z książkami, zarówno czytaniem, jak i pisaniem?

Moją Mamą jest bibliotekarką, więc książki są obecne w moim życiu od zawsze. Po szkole chodziłam do niej do pracy, więc można powiedzieć, że wychowałam się w wielkim szacunku do książek, między regałami biblioteki. W podstawówce miałam wspaniałe bibliotekarki, takie z powołania, które podsuwają czytelnikowi coraz to nowe tytuły. I tak gdzieś pod koniec podstawówki sama zapragnęłam zostać pisarką, jednak musiałam wiele się nauczyć żeby spełnić to marzenie.

6. Czy wydarzenia, które wydarzyły się w Twoim życiu wpływają na to o czym piszesz?

Na pewno tak. Z zasady łatwiej pisze się o czymś, o czym ma się jakieś pojęcie. Wydarzenia nie muszą dotyczyć konkretne mnie, może chodzić o osoby, które znam. Pisarz musi być dobrym obserwatorem i zwracać uwagę na szczegóły, bo w książkach czytelnik oczekuje logiki, a nie zwalenia winy na przypadek. 

7. Gdybyś mogła zamieszkać w dowolnym miejscu na Ziemi – gdzie by to było?

Marzy mi się Islandia 😀

8. Gdybyś miała milion złotych, co byś z nim zrobiła?

Miałabym piękną bibliotekę, taką z gatunku tych w których po książki z górnych półek sięga się wspinając się na drabinkę.

9. Skoro życie jest takie krótkie, dlaczego nie robimy tylu rzeczy, które lubimy?

Po części pewnie że strachu co ludzie powiedzą. Krępują nas normy społeczne, oceniamy siebie przez pryzmat tego, jak patrzą na nas inni i to podcina nam skrzydła.

10. Co robisz, gdy nikt nie patrzy? (To pytanie ma charakter typowo humorystyczny😊)

Knuję 😁 Rozważam różne warianty fabuły. Czasami śmieję się przy tym jak obłąkana, więc lepiej żeby nikt mnie nie podglądał.

Bardzo dziękuję za możliwość „przepytania” Cię. Mam nadzieję, że pytania nie były problemowe. 
Życzę wszystkiego dobrego!


1 komentarz:

Popularne posty